قطع عربية مترجمة باللغة الانجليزية

قطع عربية مترجمة باللغة الانجليزية

قطع عربية مترجمة باللغة الانجليزية

قطع عربية مترجمة باللغة الانجليزية

قطع عربية مترجمة باللغة الانجليزية

المناهج السعودية

قطع عربية مترجمة باللغة الانجليزية

قطعة عربية مترجمة باللغة الانجليزية بعنوان صفات طالب الوظيفة الناجح
يجب أن يتميز طالب الوظيفة الناجح بمهارات شخصية وعلمية لكي يضمن قبوله في الوظيفة التي يتقدم اليها . أولا, يجب أن يأخذ في الاعتبار أن الانطباع الاول يدوم لذلك يجب أن تتأكد من أن تصل في الوقت المناسب ومرتديا زيا أنيقا .
ثانيا, يجب أن يتميز طالب الوظيفة الناجح بمهارات شخصية مثل : يجب أن يكون شخص موثوق فيه , ذو كفاءة, إجتماعي, حسن التنظيم وحي الضمير . بالإضافة الى ذلك يجب أن يتمتع أيضا بمهارات علمية : مؤهلات عليا ودورات مستحدثة كما يجب أن يكون مستعدا للرد على الأسئلة التي ستوجه اليه والأسئلة التي سيطرحها أيضا خلال المقابلة.
وأخيرا, يجب أن يكون طالب الوظيفة على أتم الاستعداد .

Successful Job Applicant

A successful applicant should have hard and personal skills to be accepted in the job he applies for .

Firstly, bear in your mind that the first impression lasts, so you must make sure you arrive in time in a smart uniform.

Secondly, a successful job applicant must have certain personal skills: being reliable, efficient, sociable, well-organized and conscientious. Besides he must obtain hard skills: high qualifications and up to date courses.

Also he needs to prepare himself for how he should answer and how to raise questions during the interview.

In the end, going to an interview must be well-prepared.

ماري كوري
ماري كوري عالمة رائدة. ولدت كوري في بولندا عام 1867, ولكنها انتقلت الى فرنسا لإنهاء دراستها. درست في الجامعة بباريس حيث قابلت زوجها بيير كوري , فقد كان عالما أيضا. اكتشفا معا عنصر الردايوم المشع وحصلوا على جائزة نوبل في الفيزياء عام 1903.
ولسوء لحظ فقد بيير حياته في حادث طريق وهو في سن صغير.شعرت ماري بالحزن علي وفاة زوجها لكنها أكملت عملها حيث قدمت اكتشافات هامة عام 1911و فازت بجائزة نوبل في الكمياء. . يشهد العالم الأن العمل الذي قدمته ماري كوري.

 

Marie Curie

Marie Curie was a brilliant scientist . She was born in Poland in 1867, but she moved to France to finish her education.

She studied at the university in Paris, where she met her husband, Pierre Curie. He was also scientist.

Together, they discovered the radioactive element, radium, and they won Noble prize for physics in 1903.

Unfortunately, Pierre was killed in a road accident when he was quiet young. Marie was very sad, but she continued her work that she made many important discoveries and in 1911 she won the Nobel prize for chemistry.

All the world witnesses the work discovered by Marie Curie.